Otázka
    02.10.2018

    Dobrý deň, pán profesor, chcela by som Vás poprosiť o pomoc, resp. radu. Nemám diagnostikovaný HMM, ale na časté nutkanie na močenie a štípanie a pálenie v močovej trubici mi bol naordinovaný Spasmed 15 mg a Urowaxom. Všetko sa pominulo, začala som normálne fungovať, tesiť sa zo života, lenže po troch mesiacoch som začala mat problémy s očami a tlakmi v hlave. Zmenili mi liečbu na Betmiga 50 mg a presne tie iste príznaky už po prvej tabletke, bolesti očí, tlaky v hlave a vyšší tlak, čo ja som nikdy nemala problémy s tlakom. Práve vždy nízky… som z toho nešťastná, potrebujem normálne žiť… na jednej strane super, žiadne urologické problémy, na druhej strane nežiaduce účinky, ktoré mi znepríjemňujú život 🙁 Sú ešte iné lieky, ktorý by nespôsobovali takéto problémy? Beriem ešte antikoncepciu Evra, je možné, že by tie lieky spolu urologikami nesúhlasili??? Stretávate sa s takýmito nežiaducimi účinkami? Sucho v ústach ani zápchu som nemala. Mám 40 rokov. Ďakujem za pomoc

    Prof. Valanský
    03.10.2018

    Spasmed s Betmiga majú úplne rozdielnu molekulu, úplne rovnaké ťažkosti pri Betmige sú neobvyklé. Nemám vysvetlenie ani na efekt Spasmedu v kombinácií s Urovaxomom, keď ten druhý sa predpisuje výlučne na opakované bakteriálne infekcie močového mechúra. Liekov typu Spasmedu (anticholinergika) je viac, ale u všetkých sa môžu vyskytnúť vedľajšie účinky. Odporúčam na nejaký čas vynechať všetky podobné lieky a redukovať nadmerný príjem tekutín, čo je v súčasnosti častý problém (pri normálnom príjme tekutín je 24 hod. výdaj moču cca 1,5 litra