Otázka
    21.10.2018

    Dobrý večer, pán profesor. Dnes, t. j. 30. 6. 2018, som si prečítala Vaše vyjadrenie k mojej otázke zo dňa 29. 5. 2018 15:57 a viem, že je to so mnou veľmi vážne. S prepáčením, všetka sranda ide bokom. Faktom zostáva, že to ide ešte viac do psychiky ako doteraz. Som veeeľmi nervózna, cítim v sebe veeeľké napätie a pravdaže hoci beriem Emselex 15 mg, mám tie isté ťažkosti, o akých som Vám písala. Žijem v zariadení sociálnych služieb, no budem sa snažiť Vám požadované údaje o mojom močení poslať čo najskôr. V pondelok idem za hlavnou sestrou a v utorok 3. 7. by mala prísť naša lekárka (začínajú sa dovolenky). Môže mať na moje časté močenie vplyv aj to, že nežijem v prirodzenom prostredí a o rodinu som dávno prišla? Je to moje podozrenie. Nemám možnosť odísť zo zariadenia ani na dovolenku. Nemám nikoho, kto by ma aspoň na pár dní prijal. Veľmi sa bojím, čo bude ďalej, a veľmi som sa zmenila. Ako? Myslím, že toto rozpisovať nemusím. Ďakujem.

    Prof. Valanský
    22.10.2018

    Že je to s vami veľmi vážne z urologického hľadiska sa dá povedať jedine ak sa nájde aj nejaké vážne urologické ochorenie a to sa nestalo. Psychika môze zohrávať pri takých ťažkostiach s mechúrom rozhodujúcu úlohu, len o tom musí vedieť aj lekár, ktorý vás lieči. Pokiaľ vám Emselex nepomohol, okamžite ho prestante užívať. Anticholinergika, ku ktorým patrí tento liek maju totiž veľa vedľajších účinkov a smú sa užívať jedine vtedy, ak sú účinné, ale aj to v čo najnižších dávkach.