• Noktúria je nejčastejšou príčinou prerušenia spánku.
  • Noktúriou trpí viac než 50% ludí vo veku nad 50 rokov.
  • Noktúria negatívne ovlivňuje kvalitu života.
  • Noktúria zvyšuje chorobnosť a úmrtnosť pacientov.
  • Za prvotnú príčinu noktúrie sa považuje nerovnováha medzi tvorbou moču v noci a kapacitou močového mechúra, ktorá je normálne okolo 400 ml.
  • Nočnú polyúriu (zvýšenou tvorbu moču obličkami počas spánku) spôsobuje nedostatočná tvorba antidiuretického hormónu (AVP) v noci.
  • Nočná polyúria spôsobuje noktúriu až v 70%.
Najnovšie články
Nočné močenie: prečo zdraviu príliš nepridá

Nočné močenie: prečo zdraviu príliš nepridá

Spánok prerušovaný častým chodením na záchod sa nazýva noktúria. Nutkaním navštíviť toaletu v nočných hodinách trpí mnoho ľudí. Noktúria pritom preukázateľne znižuje kvalitu spánku a stojí za vznikom širokého spektra závažných ochorení.

číst více
Musíte v noci na záchod? Zistite prečo.

Musíte v noci na záchod? Zistite prečo.

Musíte každú noc aspoň raz navštíviť toaletu? Potom vedzte, že trpíte nočným močením čiže noktúriou. Tá môže byť nezávažným príznakom starnutia, ale niekedy signalizuje vážne ochorenie. Narušenie spánkového cyklu navyše vedie k vzniku závažných komplikácií, ktoré vôbec neprispievajú k fyzickému ani duševnému zdraviu organizmu.

číst více
Najnovšie dotazy
  • Dobrý večer, pán profesor. Dnes, t. j. 30. 6. 2018, som si prečítala Vaše vyjadrenie k mojej otázke zo dňa 29. 5. 2018 15:57 a viem, že je to so mnou veľmi vážne. S prepáčením, všetka sranda ide bokom. Faktom zostáva, že to ide ešte viac do psychiky ako doteraz. Som veeeľmi nervózna, cítim v sebe veeeľké napätie a pravdaže hoci beriem Emselex 15 mg, mám tie isté ťažkosti, o akých som Vám písala. Žijem v zariadení sociálnych služieb, no budem sa snažiť Vám požadované údaje o mojom močení poslať čo najskôr. V pondelok idem za hlavnou sestrou a v utorok 3. 7. by mala prísť naša lekárka (začínajú sa dovolenky). Môže mať na moje časté močenie vplyv aj to, že nežijem v prirodzenom prostredí a o rodinu som dávno prišla? Je to moje podozrenie. Nemám možnosť odísť zo zariadenia ani na dovolenku. Nemám nikoho, kto by ma aspoň na pár dní prijal. Veľmi sa bojím, čo bude ďalej, a veľmi som sa zmenila. Ako? Myslím, že toto rozpisovať nemusím. Ďakujem.
    21.10.2018
  • Dobrý deň, pán profesor, chcela by som Vás poprosiť o pomoc, resp. radu. Nemám diagnostikovaný HMM, ale na časté nutkanie na močenie a štípanie a pálenie v močovej trubici mi bol naordinovaný Spasmed 15 mg a Urowaxom. Všetko sa pominulo, začala som normálne fungovať, tesiť sa zo života, lenže po troch mesiacoch som začala mat problémy s očami a tlakmi v hlave. Zmenili mi liečbu na Betmiga 50 mg a presne tie iste príznaky už po prvej tabletke, bolesti očí, tlaky v hlave a vyšší tlak, čo ja som nikdy nemala problémy s tlakom. Práve vždy nízky… som z toho nešťastná, potrebujem normálne žiť… na jednej strane super, žiadne urologické problémy, na druhej strane nežiaduce účinky, ktoré mi znepríjemňujú život 🙁 Sú ešte iné lieky, ktorý by nespôsobovali takéto problémy? Beriem ešte antikoncepciu Evra, je možné, že by tie lieky spolu urologikami nesúhlasili??? Stretávate sa s takýmito nežiaducimi účinkami? Sucho v ústach ani zápchu som nemala. Mám 40 rokov. Ďakujem za pomoc
    02.10.2018